lördag 22 januari 2011

Ska en representant för svensk fotboll säga så?

Nu vet jag att han kanske har rätt, ja den där Allbäck vet nog vad han snackar om i detta fall.

- Gerndt borde kanske ta steget ut i Europa om han vill bli en etablerad A-landslagsman.

Men det jag ställer mig frågande till är om, man verkligen som representant för svensk fotboll ska så och säga så till media?

Nä, det tycker jag verkligen inte, dessutom är jag helt enig med vår Conny, som säger följande:

"- Jag är inte så säker på att man inte kan spela i Allsvenskan och landslaget. Allbäck har väl mer erfarenhet av det där än jag, men jag tvivlar på att det är så, säger han till eurosport.se.
 Karlsson fortsätter:
 - Det är klart att det säkert är bättre om han spelar i en större liga, men det förutsätter ju att han spelar och inte sitter på bänken"

- Ska Gerndt lämna HIF redan nu, så måste han omgående leverera i sin nya klubb.

Sen vet vi att sanningen också har en annan sida.
Allsvenska kan i dagsläget bara utveckla spelare till en viss nivå, sen behöver spelarna gå vidare om talangen finns där.

Sen vet vi också att verken HIF, MFF, IFE eller någon annan klubb kan stå emot ett monsterbud när detta väl kommer.

--------------------------

svåra tankar

-------------------------

Kontentan av detta delvis flumiga resonemang är att:
- Gerndt bör stanna i HIF och prestera över 2011
- Allbäck ska inte snacka på detta vis i media
- Vi håller tummarna för 40 miljonersbudet håller sig borta ännu en tid, även om det inte lutar åt detta.


------------------------------

1 kommentar: