fredag 7 januari 2011

Lantz kan ta sig i Häcken 2011

Det låter kanske lite värre än vad det är :-)

Det är mycket information jag spottar ur mig på kort tid, men vissa saker har legat i min vetskap någon vecka nu.


Jag vet att Peter G (tränare Häcken) och Lantz har talats vid om en eventuell övergång, jag vet också att Häcken är mycket intresserade av hans tjänster.

Det som talar för:

  • Peter och Lantz känner varandra
  • Häcken har gott om pengar
  • Fru Lantz kan fortsätta sin karriär från Hbg
  • Lantz slipper hamna i dålig dager

Det som talar för annat:

  • Lantz gillar att provocera 
  • Henke och Lantz kanske gör gemensam sak 2011
  • Lantz kanske flyttar till USA med familjen
  • Lantz säger att han vill ta SM-guld

Det är ju inte mycket vi vet säkert.
Men chansen är relativt stor att vi har två HIF-ikoner i annan svensk främmande klubb 2011


Lantz - Santos
Lantz - Henke


Vilket föredrar vi?
Vilket föredrar ML?

Snart får vi veta.....



-----------------------------

3 kommentarer:

  1. Lantz sa i fyllan sist att han skulle träffa Plura (Peter) och förhandla med Häcken

    SvaraRadera
  2. Har fått till mig att Lantz och den svartvita klubben i söder kommit en bra bit in i förhandlingarna. Men men, vi får väl se.

    SvaraRadera
  3. Anonym,
    Precis som jag skriver är det dessa två alternativen som tycks gälla för honom.

    Jag vet inte om jag föredrar att han hamnar i BOIS eller BKH.

    SvaraRadera